| Sultâniyye Millî Devlet-i Fırkası إتحاد و ترق |
|
| TÜZÜK : DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KONGRELER VE KURULTAY | |
| | Auteur | Message |
---|
Mit Forum Yöneticisi
Nombre de messages : 218 Date d'inscription : 12/10/2007
| Sujet: TÜZÜK : DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KONGRELER VE KURULTAY Mer Fév 13, 2008 6:38 pm | |
| DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KONGRELER VE KURULTAY
EYALET KONGRESİ
Madde-46
A)Eyalet kongresi iki ayda bir toplanır. Bu süre en çok bir ay uzatılabilir. Ayrıca, yılda bir defa seçimsiz olarak toplanır ve siyasal çalışmalara yön verir.
B)Eyalet kongresinin üyeleri şunlardır:
a)Eyalet başkanı ve ilçe yönetim kurulu üyeleri,
b)Eyalet çevresindeki belediyelerin partili başkanları,
c)Tüzüğün 48. maddesinde belirlenen muhtarlık bölgesi toplantılarında seçilen temsilciler.
C)Eyalet kongresinin onur üyeleri şunlardır:
a)Eyalette kayıtlı partili yeni ve eski Divan üyeleri ile eski Genel Merkez yöneticileri,
b)Eski eyalet başkanları,
c)Eyalet çevresindeki belediyelerin eski başkanları,
d)Genişletilmiş eyalet meclisine katılma hakkı olan partililer,
E)Eyalet kongreleri, gündemde belirtilen konuları karara bağlar ve;
a)Eyalet başkanı ve eyalet yönetim kurulu üyelerini ve yedeklerini,
b)Kasaba kongresine katılacak temsilcileri gizli oyla seçer.
F)Kasaba kongresine katılacak olan eyalet temsilcilerinin sayısı, kasaba kongresinde 300'ü geçmemek üzere oranlı olarak, kasaba yönetim kurulunca hesaplanır ve belirlenir.
KASABA KONGRESİ
Madde-47
A)Kasaba kongresi iki ayda bir toplanır. Bu süre en çok bir ay uzatılabilir. Ayrıca, yılda bir defa seçimsiz olarak toplanır ve siyasal çalışmalara yön verir.
B)Kasaba kongresinin üyeleri şunlardır:
a)Kasabanin partili Divan üyeleri,
b)Kasaba başkanı ve kasaba yönetim kurulu üyeleri,
c)Kasaba disiplin kurulu üyeleri,
d)Eyalet kongrelerinden seçilmiş olan kasaba kongresi temsilcileri,
C)Kasaba kongresinin onur üyeleri şunlardır:
a)Kasaba'da kayıtlı parti meclisi üyeleri,
b)Kasaba'da kayıtlı eski genel merkez yöneticileri,
c)Kasaba'da kayıtlı eski Divan Üyeleri,
d)Eski kasaba başkanları,
e)Kasaba'da kayıtlı eski kasaba ya da büyükşehir belediye başkanları,
f)Genişletilmiş kasaba meclisine katılma hakkı olan partililer.
D)Kasaba Kongreleri, gündemde belirtilen konuları karara bağlar ve;
a)Kasaba başkanı ve kasaba yönetim kurulu üyeleriyle yedeklerini,
b)Kasaba disiplin kurulu üyeleri ile yedeklerini,
c)Kurultaya katılacak kasaba temsilcilerini gizli oyla seçer.
KONGRELERLE İLGİLİ ORTAK HÜKÜMLER
Madde-48
A) Kongrelerin Süresi
Kongreler iki ayda bir yapılır. Bir aydan fazla ertelenemez. Başlangıç ve bitiş tarihleri Merkez Yönetim Kurulu'nca saptanır.
Merkez Yönetim Kurulu'nca saptanan süreler içinde olmak koşuluyla, eyalet kongrelerinin günlerini kasaba yönetim kurulları, kasaba kongrelerinin günlerini ise Merkez Yönetim Kurulu belirler. Kongre günlerini belirleyen yönetim birimi alt yönetim biriminin görüşlerini alır.
B) Kongrelere Çağrı, Toplantı Yeter Sayısı
Kasaba ve eyalet kongrelerinin; yeri, günü ve saati ile, gündemi, en az (7) gün önce kasaba ve eyalet merkezlerinde ilan edilir. Kongrenin yapılacağı yerde gazete çıkıyorsa en az bir gazete ile duyurulur (özelikle AAP). Bu ilan ve bildirimde, ilk toplantıda yeterli çoğunluk sağlanamaz ise ikinci toplantının yeri, günü ve saati de belirtilir. İkinci toplantı katılanlarla yapılır. Şu kadar ki bu sayı kongre üye tam sayısının beşte birinden az olamaz.
İl ve ilçe kongreleri üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Kongreyi başkan açar. Başkanın yokluğunda bu görev sekreter üye tarafından yapılır.
C) Temsilci, Kongre Üyeliği ve Süresi
Bir kongreye ve kurultaya katılmak üzere muhtarlık bölgesi ve alt yönetim birimi toplantısında ve kongresinde seçilen partiliye "Temsilci", Partide aldıkları görev nedeniyle kongrelere katılanlara "doğal üye" bunların tümüne "Kongre üyesi" denir.
Kongre üye tam sayısı, "kongre üyelerinin" toplam sayısıdır.
Kongrelere katılmak üzere seçilen "temsilci"lerin kongre üyeliği süresi, kendilerini seçen toplantının veya kongrenin ertesi olağan toplantısına kadardır. Yenileri seçilinceye kadar görevleri devam eder.
Üst yönetim birimi kongresi için belirlenen tarihten önce kongresini yapmayan alt yönetim birimi, üst yönetim birimi kongresine katılamaz ve seçilmiş olan eski temsilcilerin görevi sona erer.
D) Temsilci Sayısı
Eyalet kongresi delege sayısı en çok 200, kasaba kongre temsilcisi sayısı en çok 300’dür.
Eyalet ve kasaba kongrelerinin delege sayıları, partinin son genel milletvekili seçiminde aldığı oyla orantılı olarak, Merkez Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir.
Eyaletlerin ve kasabalarin kaç temsilci ile kongre yapacaklarına, ilgili yönetim kurullarının görüşlerini alarak, Merkez Yönetim Kurulu karar verir.
Eyalet kongresi toplam temsilci sayısının eyalet sınırları içindeki muhtarlık bölgelerine, ayrıca kasaba kongresi toplam temsilci sayısının o Kasaba’ya bağlı eyaletlere dağıtılmasında, son genel milletvekili seçiminde o yerlerde alınan oylara göre yapılacak oranlama esas olur.
Temsilci seçimi, yönetmelik uyarınca yapılır.
Temsilci seçimlerinde Kadi ve Savci'ya bildirilmiş olan üyeleri içeren Genel Merkez Parti Kütüğü esas alınır.
E) Kongrelerin Gündemi
Kongrelerin gündemi, kasaba ya da eyalet yönetim kurullarınca belirlenir.
Olağan kongrelerin gündemlerinde; açılış, kongre başkanlık kurulu seçimi, saygı duruşu, çalışma ve hesap raporlarının okunması, görüşülmesi, onaylanması ve aklama ile seçimler ve uygun görülecek başka konular bulunur.
Üst yönetim biriminin veya kongre üyelerinin onda birinin yazılı isteği ile gündeme ekleme yapılabilir.
Kongre, çoğunluk kararıyla gündemin sırasında değişiklik yapabilir. Ancak, kongre başkanlık kurulu seçimi ile çalışma ve hesap raporlarının okunmasından ve aklamadan önce başka bir madde görüşülemez.
F) Kongre Başkanlık Kurulu
Kongre açıldıktan sonra kongre üyeleri ve partililer arasında bir başkan, kongre üyeleri arasından ikinci başkan ve yazman seçilir.
Disiplin kurulları başkan ve üyeleri kongre başkanlık kurullarında görev alamazlar.
G) Oturum ve Karar İlkeleri
Tersine karar alınmadıkça, Kurultay ve kongre oturumları açıktır.
Kongreler, tersine hüküm bulunmayan hallerde, hazır bulunanların salt çoğunluğu ile karar alırlar.
Kongrelerde hesap konuları ile kongrece kararlaştırılan başka konular, bunlarla ilgili olarak kurulacak komisyonun raporu okunduktan sonra görüşülüp onaylanabilir.
Kongrede alınan kararlar, başkanlıkça kongreye duyurulur ve tutanağa yazılır.
Tersine karar yoksa kararlar açık oylama ile alınır.
H)Görüşmeler
Kongrelerde gündem konuları sıra ile ele alınır, söz isteyenlere sıra ile söz verilir. Konularla ilgili söz süreleri konuların görüşülmesine başlanırken kongrece saptanır.
Onur üyeleri konuşabilirler, oy kullanamazlar.
Geçici kurul başkanları ve üyeleri kongrelerine katılırlar, konuşabilirler; kongre üyesi değillerse oy kullanamazlar.
Üst yönetim birimi başkanı veya temsilcisiyle, Parti Meclisi ve o Eyaletin Divan üyelerine istediklerinde, sıra gözetilmeksizin söz verilir.
Konuşma süresi sınırlaması bunlar için uygulanmaz.
Söz almış olan varsa, çalışma raporu üzerinde beş; öteki konularda üç üye konuşmadan yeterlik önergesi oylanmaz.
I)Adaylık
Kongrelerde adaylar seçimlere geçilmeden önce saptanır. Aday olmayanlar seçilemezler.
Kasaba ve eyalet kongrelerinde başkanlığa aday olabilmek için kongre üye tam sayısının en az yüzde yirmisinin yazılı önerisi gereklidir. Bir delege, adaylardan sadece biri için imza verir.
J)Seçimlerde Kullanılacak Oy Pusulası:
Kasaba ve eyalet kongrelerinde seçimler iki yöntemle yapılabilir.
a-Blok Liste
b-Tek ve Ortak Liste (Çarşaf Liste)
Blok liste ile yapılacak her kademedeki seçimlerde, kullanılacak oy pusulası, o örgüt biriminin organları ile üst kademe kongre delegeleri için hazırlanır. Bu oy pusulasında seçilecek üye sayısı kadar asıl üye adayı ile seçilmesi gereken yedek üye sayısı kadar aday yer alır. Üst organ delegeleri dahil asıl adaylar, soyadına göre alfabetik sıraya dizilerek, Başkanlık Kurulunca kesinleştirilir ve blok liste halinde bastırılır. Yönetim ve Disiplin Kurulu yedek üyelikleri için alfabetik sıra koşulu aranmaz. Üst organ kongre delege adaylığı hariç, bir aday blok listelerden, yalnızca birisinde yer alabilir. Bir adayın birden çok listede yer alması halinde, kongre başkanlığınca açıklama yapılarak, adayın hangi listede yer almak istediği saptanır ve düzenleme buna göre yapılır. Aksi halde adayın listelerdeki adaylığı düşer. Blok listeler dışında asıl ve yedek üye adayı olarak başvuruda bulunmak mümkündür. Başkanlık kurulunca kesinleştirilen bireysel adayların ad ve soyadlarını içeren bir liste seçim kurulunca onaylanarak sandık başına ve oy verme hücrelerine asılır. Basılmış olan blok listeler, kongre başkanlık kurulunca, İlçe Seçim Kuruluna mühürlettirilerek oy pusulası haline dönüştürülür.
Bu halde, blok listede yazılı isimler çizilebilir, yerine yeni isim yazılabilir. Her adayın aday olduğu listeden, şahsen veya ayrı listelerden aldığı oylar hesaba katılarak toplanır ve böylece listedeki sıra saptanır.
Asıl ve yedek üyeler ayrı ayrı belirlenir. Şu kadar ki; seçilecek üye sayısından fazla veya yüzde doksanından az isim yazılı pusulalar geçersizdir. Ayrı organlar için tek oy pusulası düzenlenebilir. Bu halde bir organ listesinde geçersizlik varsa, oy pusulasının yalnızca ilgili organ için olan bölümü iptal edilir. Pusulanın diğer organla ilgili bölümleri geçerli olur ve sayılır.
İl ve ilçe kongrelerinde, gündemin çalışma raporu ve görüşmeler maddesine geçilmeden, kongre üyelerinin onda birinin önerisi ve kongre üye tam sayısının salt çoğunluğu ile yapılacak oylama sonucunda tek ve ortak (çarşaf liste) oy pusulası usulü ile seçimlerin yapılmasına karar verilebilir. Bu halde adaylar, Kongre Başkanlık Kurulu’nca ad çekme ile belirlenecek harften başlamak üzere ve soyadı alfabe esasına göre sıralanır ve ortak liste olarak bastırılır. Bu listeler, İlçe Seçim Kurulunca mühürlenerek oy pusulasına dönüştürülür. Kongre üyelerince, bu oy pusulalarındaki aday isimlerinin yanına işaret konarak oylama yapılır. Oy pusulasında, seçilecek asıl üye veya temsilci kadar adayın işaretlenmesi suretiyle oy kullanılır. Fazla işaretlenmiş, seçilecek üye veya temsilci sayısının yüzde doksanından az işaretlenmiş olan oy pusulaları geçersizdir. Tek ve ortak liste (çarşaf liste) usulüne göre seçim yapılırsa, adayların aldıkları oy sırasına göre, genel sıralama yapılarak, asıl ve yedek üyeler belirlenir. En çok oy alanlar asıl, ondan sonra gelenler yedek üye seçilmiş olur. Eşit oy alanlar arasında ad çekme yoluyla sıra saptanır.
İl ve ilçe yönetim kurullarında, her iki cinsiyetten en az dörtte bir (yüzde yirmibeş) oranında üye bulunur. Bu husus genel sıralama ile sağlanmamışsa, ayrı cinsiyetten aday olanlar arasında aldıkları oya göre ayrı ayrı sıralama yapılır. Aldıkları oya bakılmaksızın her iki cinsiyetten yeterli üye alınarak organlar seçilmiş sayılır. Geri kalanlar, o cinsiyetten üyelerin yedeği olur. İl ve ilçe yönetim kurullarında, bir cinsiyette, üye sayısının herhangi bir nedenle bu oranın altına düşmesi halinde, varsa o cinsiyetten yedek üyelerle, yoksa cinsiyete bakılmaksızın yedek üyelerle sayı tamamlanır.
İl ve ilçe kongrelerinde, her iki cinsiyetten yeter sayıda aday çıkmazsa katılan adaylarla seçim yapılır.
Seçimlerde, kongre üye tam sayısının beşte birinden az oy alanlar asıl veya yedek üyeliğe seçilmiş sayılmazlar.
K. Diğer Hususlar
Kongrelerle ilgili diğer hususlar "Kongreler Yönetmeliği" ile düzenlenir.
OLAĞANÜSTÜ KONGRELER
Madde- 49
Üst yönetim biriminin kararıyla ya da kongre üyelerinin tam sayısının beşte birinin, onbeş günlük süre içinde noterden onaylı imzalarıyla yaptıkları başvurular üzerine olağanüstü kongre, yönetim kurulunca toplantıya çağrılır. Toplantı çağrısı yapılmadığı takdirde, üst yönetim kurulu olağanüstü kongrenin toplanmasını ve yapılmasını sağlar.
Olağanüstü kongrenin gündemi, isteyenlerce düzenlenir. Bu kongrelerde gündemden başka bir konu görüşülemez. Seçim yapılmaz.
Ancak olağanüstü kongreyi isteyenlerin sayısı kongre üyeleri tam sayısının salt çoğunluğunu sağlıyor ise, olağanüstü kongrenin gündemine, güven oylaması ve seçim maddeleri konabilir. Bu takdirde seçim yapılabilir.
Görevin boşalması ile ilgili Tüzüğün 42. maddesi ve görevden alınanların yerine seçimle ilgili 44. maddesi hükümleri saklıdır.
Olağanüstü kongre isteğinin usulüne uygun olarak yetkili yönetim birimine ulaştırılmasından başlayarak en geç (45) gün içinde, yetkili yönetim birimince kongre toplanır. Bu toplantı (15) gün önce usulüne uygun olarak duyurulur.
Dernière édition par le Dim Fév 17, 2008 12:03 am, édité 4 fois | |
| | | Mit Forum Yöneticisi
Nombre de messages : 218 Date d'inscription : 12/10/2007
| Sujet: Re: TÜZÜK : DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KONGRELER VE KURULTAY Mer Fév 13, 2008 6:38 pm | |
| SEÇİMLER VE SEÇİMLERE İTİRAZ
Madde-50
Kongrede sıra seçimlere geldiğinde, kongre başkanlık kurulu görevi, yetkili ve görevli seçim kurulu başkanlığına bırakır.
Seçimin devamı sırasında yapılan işlemler ile, tutanakların düzenlenmesinden itibaren (2) gün içinde, seçim sonuçlarına, yetkili ve görevli ilçe seçim kuruluna itiraz edilir.
İlçe seçim kurulunun kararı kesindir.
İTİRAZ
Madde-51
A)Muhtarlık bölgesi ilçe kongresi temsilci seçimleri ile ilgili itirazlar sonuçların ilan tarihinden itibaren 3 gün içinde, o ilçede kayıtlı üyelerce ilçe yönetim kuruluna yapılır. İlçe meclisi (5) gün içinde karar verir. Bu karara karşı (5) gün içinde il yönetim kuruluna itiraz edilebilir. İl yönetim kurulunun (5) gün içinde vereceği karar kesindir.
B)İlçe kongresinin seçim dışındaki kararlarına ilişkin itirazlar kongre üyelerince (5) gün içinde il yönetim kuruluna yapılır. İl yönetim kurulunun (5) gün içinde vereceği kararlar kesindir.
C)İl kongresinin seçim dışındaki kararlarına ilişkin itirazlar kongrenin bitişini izleyen (5) gün içinde kongre üyelerince Merkez Yönetim Kurulu'na yapılır. Merkez Yönetim Kurulu'nun (5) gün içinde vereceği karar kesindir.
İtirazlar yetkili kurullara yazılı olarak yapılır. İtirazlar işlemlerin yürütülmesini durdurmaz.
KURULTAY
Madde-52
Kurultay, Partinin en yüksek organıdır. Yasa ve Tüzük kuralları içinde, toplumun ve ülkenin genel sorunlarını ve parti tutumunu görüşüp karara bağlar.
Partinin kesin hesabını kabul veya reddeder. Parti Meclisi'nin çalışma raporunu görüşür ve karara bağlar.
Kurultayda;
a)Genel Başkan,
b)Parti Meclisi üyeleri,
c)Yüksek Disiplin Kurulu üyeleri gizli oyla seçilir.
Bütün partililer, kurultay kararlarına uyarlar. Kurultay kararları ilgililere ve kamuoyuna duyurulur.
KURULTAY ÜYELERİ
Madde-53
A- Kurultayın Doğal Üyeleri
a)Genel Başkan,
b)Parti Meclisi üyeleri,
c)T.B.M.M.'nin partili üyeleri ve partili bakanlar,
d)Yüksek Disiplin Kurulu Başkanı ve üyeleri.
B- Kurultayın Seçilmiş Üyeleri
İl kongrelerinde o ilin T.B.M.M. üye sayısının iki katı olarak seçilen kurultay temsilcileri,
Doğal üyelerle, kurultay temsilcileri kurultay üyesidir.
C- Onur Üyeleri
Genel Başkanlık, Genel Başkan Yardımcılığı, Genel Sekreterlik, Genel Sekreter Yardımcılığı, Genel Saymanlık, Parti Meclisi ve Genel Yönetim Kurulu Üyeliği, Yüksek Disiplin Kurulu Başkan ve Üyeliği, Başbakanlık, Bakanlık, T.B.M.M. Üyeliği yapmış olanlar ile sendikaların, meslek kuruluşlarının, demokratik kitle örgütlerinin en üst birimlerinin başkanlarından partili olanlar ile kurultay üyesi olmayan il başkanları, parti üyesi büyükşehir ve il belediye başkanları ve Tüzük hükümlerine göre genel merkezde oluşturulan komisyonların, çalışma gruplarının başkanlarıdır.
KURULTAYA ÇAĞRI VE GÜNDEM
Madde-54
Kurultay, iki yılda bir toplanır. Bir yıldan fazla ertelenemez. Kurultayın toplanacağı yer, gün ve saat ile gündemi Parti Meclisi'nce belirlenir ve en az (30) gün önce Genel Başkanca duyurulur.
Kurultay gününün duyurulmasından başlayarak (15) gün içinde Genel Başkanlığa ulaşmak koşulu ile kurultay üyelerinin tam sayısının en az beşte birinin imzasını taşıyan konular da geçici gündeme alınır. Bu konuların görüşülebilmesi, Kurultayın kararına bağlıdır. Oylamadan önce önergede imzası olanlardan birisi ile Merkez Yönetim Kurulu adına bir üye konuşabilir.
Parti Meclisinin kararı ya da kurultay üyelerinin tam sayısının beşte birinin onbeş günlük süre içinde noterden onaylı imzaları ile yaptıkları başvurular üzerine Kurultay, Genel Başkanca olağanüstü toplantıya çağrılır. Genel Başkan da gerekli gördüğünde, Kurultayı olağanüstü toplantıya çağırır.
Olağanüstü toplantının gündemi, isteyenlerce düzenlenir. Olağanüstü toplantıda yalnız gündemdeki konular görüşülür, seçim yapılmaz. Ancak, Genel Başkan gündeme seçim maddesi koyabilir. Olağanüstü kurultay isteminde bulunan kurultay üyeleri sayısı üye tam sayısının salt çoğunluğunu sağlıyor ise, gündeme, güven oyu ve seçim maddesi konulabilir.
Olağanüstü toplantı da en az (15) gün önce ilgililere duyurulmak koşuluyla en geç (45) gün içinde yapılır.
KURULTAY GÖRÜŞMELERİ VE KARARLARI
Madde 55- Kurultayı Genel Başkan, Genel Başkan yoksa vekili açar. Kurultay açıldıktan sonra Kurultayın doğal ve seçilmiş üyeleri arasından bir başkan ile yeter sayıda başkan yardımcısı ve yazman üye seçilerek kurultayı yönetmek için “Başkanlık Kurulu” oluşturulur.
Genel Başkanlık, Parti Meclisince kurultaya sunulacak rapor ve karar tasarılarını kurultay tarihinin duyuruluşu ile birlikte il başkanlarına ve TBMM Grubuna gönderir. Kurultayda kurulacak komisyonların adlarını da bildirir.
TBMM Parti Grubu ve her ilin kurultay temsilcileri kendi aralarında toplanarak rapor ve karar tasarılarını inceler; görüşlerini saptarlar, ancak bağlayıcı karar alamazlar.
Bu toplantılarda TBMM Parti Grubu ve iller, katılmak istedikleri kurultay hazırlık komisyonlarını belirler. Bu komisyonlar için TBMM Grubundan iki, illerden birer üye görevlendirilir. Görevlendirilen üyelerin adları, Genel Başkanlığa ivedi bildirilir.
Hazırlık komisyonlarına Genel Başkanca görevlendirilecek üçer üye de katılırlar.
Hazırlık Komisyonlarını Genel Başkan, Kurultaydan önce toplantıya çağırır.
Kurultayda TBMM Parti Grubundan iki, illerden birer üye kurultay komisyonlarına seçilir.
Parti Meclisinden belirlenecek üçer üye, Kurultay komisyonlarına katılırlar.
Kurultayda Parti Meclisince, TBMM Parti Grubunca veya illerce, ya da kurultay üyelerince sunularak komisyonlarda görüşme konusu yapılmış rapor ve karar tasarıları dışında önerge verilemez, görüşme ve oylama yapılamaz.
Komisyonların görüşmelerine, komisyon üyesi olmayan kurultay üyeleri de katılabilir, ancak oy kullanamazlar.
Kurultayda seçimlere geçilmeden önce adaylar saptanır. Aday olmayanlar seçilemezler. Genel Başkanlığa aday olabilmek için, üye tam sayısının en az yüzde yirmisinin yazılı önerisi gerekir. Bu öneri, huzurda başkanlık divanının görevlendireceği üye veya üyelerin gözetiminde imzalanır. Bir delege, adaylardan sadece biri için imza verir.
Kurultayda organ seçimleri iki yöntemle yapılabilir:
a-)Blok Liste
b-)Tek ve Ortak Liste (Çarşaf Liste)
Blok liste ile yapılacak seçimlerde bütün adayların soyadına göre hazırlanmış alfabetik listesi kullanılır. Bir aday, blok listelerden yalnızca birisinde yer alabilir. Bir adayın birden çok listede yer alması halinde, Kurultay Başkanlığınca açıklama yapılarak, adayın hangi listede yer almak istediği saptanır ve düzenleme buna göre yapılır. Adayın yazılı beyanına rağmen başka listelerde yer verilmesi halinde bu blok listeler geçersiz sayılır ve Kurultay Başkanlık Kurulunca işleme konulmaz. Blok listeler dışında asıl ve yedek üye adayı olarak başvuruda bulunmak mümkündür. Başkanlık kurulunca kesinleştirilen bireysel adayların ad ve soyadlarını içeren bir liste, seçim kurulunca onaylanarak, sandık başına ve oy verme hücrelerine asılır. Basılmış olan blok listeler, Kurultay Başkanlık kurulunca İlçe Seçim Kuruluna mühürlettirilerek oy pusulası haline dönüştürülür. Bu suretle oluşturulan oy pusulalarındaki isimler çizilebilir, yerine yeni isimler yazılabilir. Her adayın, şahsen veya ayrı listelerden aldıkları oylar hesaba katılarak toplanır ve böylece listedeki sırası saptanır. Asıl ve yedek üyeler, ayrı ayrı belirlenir. Seçilecek üye sayısından fazla veya üye sayısının yüzde doksanından eksik isim yazılı oy pusulaları geçersiz sayılır.
Seçimlerde, bütün adayların kura ile belirlenen harften başlamak üzere soyadına göre hazırlanmış alfabetik listesi kullanılır. Ayrı organlar için tek oy pusulası düzenlenebilir. Bu halde, bir organ listesinde geçersizlik varsa, oy pusulasının yalnızca ilgili organ için olan bölümü iptal edilir. Pusulanın diğer organlarla ilgili bölümleri geçerli olur ve sayılır.
Seçimler için hazırlanan oy pusulalarına her organın adayları ayrı ayrı olarak yazılır. Parti Meclisi’nin (12) asıl üyesi Bilim, Yönetim ve Kültür Platformu üyeleri içinden kurultayda yapılan oylamada yeterli oy alarak belirlenen yeni Genel Başkanın önereceği 18 kişi arasından Kurultayca seçilir; yedek üye seçilmez. 16. fıkra hükmü (cinsiyet kotası) bu üyelikler için de uygulanır. Bunların oy pusulaları, diğer (12 Parti Meclisi üyesinin seçileceği listeden ayrı olarak hazırlanır. Sandık Kurulu, delegeye önce bu oy pusulasını vererek oyunu kullandırır. Daha sonra delegeye, Sandık Kurulunca organlarla ilgili blok oy pusulası verilerek oy kullandırılır.
Kurultay gündeminde çalışma raporunun okunmasına ve görüşülmesine geçilmeden önce, Kurultay üyelerinin onda birinin imzasıyla verilecek önergeyle ve kurultay üye tam sayısının salt çoğunluğunun kararı ile organ seçimlerinde tek ve ortak pusula (çarşaf liste usulü) ile de seçim yapılabilir. Bu yöntemle seçim kararı alınması halinde tüm adaylar Kurultay Başkanlık Kurulunca soyadı alfabe sırasına göre yazılır. Ad çekme yoluyla belirlenecek harften başlamak üzere düzenlenecek oy pusulası, Başkanlık Kurulunca bastırılır. Bu pusula ilçe seçim kurulu başkanlığınca mühürlenerek oy pusulasına dönüştürülür. Bu pusulada seçilecek üye sayısı kadar aday adı, hizasına işaret konularak oy verilir. Fazla işaretlenmiş veya seçilecek üye sayısının yüzde doksanından az işaretlenmiş pusulalar geçersiz sayılır. Organ seçimlerinde adayların aldıkları oy sayısına göre sıralama yapılarak asıl ve yedek üyeler belirlenir. En çok oy alanlar asıl, onlardan sonra gelenler yedek üye seçilmiş olurlar. Eşit oy alanlar arasında ad çekme yoluyla sıra saptanır.
Organlarda her iki cinsiyetten en az dörtte bir (yüzde yirmibeş) oranında üye bulunur. Her iki cinsiyetten üye seçilmesi gereken organlarda bu husus genel sıralama ile gerçekleşmemiş ise, aynı cinsiyetten aday olanlar arasında aldıkları oya göre ayrı ayrı sıralama yapılır. Alınan oya bakılmaksızın her iki cinsiyetten yeterli üye alınarak organlar seçilmiş sayılır. Geri kalanlar o cinsiyetten üyelerin yedeği olur.
Seçimlerde üye tam sayısının beşte birinden az oy alanlar asıl ve yedek üyeliğe seçilmiş sayılmazlar.
Kurultayın olağan ve olağanüstü toplantıları, çalışma yöntemleri, “Kurultay Yönetmeliği” ile düzenlenir.
DANIŞMA KURULTAYLARI
Madde-56
A) Küçük Kurultay
Küçük Kurultay, her yıl en az bir defa, Merkez Yönetim Kurulu'nun çağrısı üzerine toplanır.
Küçük Kurultay'a;
a) Genel Başkan,
b)Parti Meclisi Üyeleri,
c)Partili Milletvekilleri,
d)Yüksek Disiplin Kurulu Üyeleri,
e)İl Başkanları,
f)Büyükşehir ve il belediyelerinin partili başkanları,
g)Yönetmelikle belirtilen esaslara göre seçilen il temsilcileri,
h)Ülke düzeyinde örgütlü sendika ve meslek kuruluşlarının partili genel başkanları,
ı) Genel Merkez düzeyinde görev yapan ve yönetmelikle belirlenen partililer katılırlar.
B) Gençlik Kurultayı
Gençlik Kurultayı, her yıl en az bir defa, Merkez Yönetim Kurulu'nun çağrısı üzerine toplanır.
C) Kadın Kurultayı
Kadın Kurultayı, her yıl en az bir defa Merkez Yönetim Kurulu'nun çağrısı üzerine toplanır.
Danışma Kurultaylarının; toplanmaları, çalışmaları ve bu kurultaylara katılacakların saptanması ile diğer hususlar yönetmelikle belirlenir.
[size=18]DANIŞMA TOPLANTILARI [/size] Madde-57
A) Bölge Danışma Toplantıları
Merkez Yönetim Kurulu'nun belirleyeceği tarihlerde ve yerlerde gerek duyulacak sayıda Bölge Danışma Toplantıları düzenlenir.
B) İl Danışma Toplantıları
Merkez Yönetim Kurulu'nun bilgisi içinde, il yönetim kurullarının belirleyeceği tarihlerde ve yerde, gerek duyulacak sayıda il danışma toplantıları düzenlenir.
C) İlçe Danışma Toplantıları
İl yönetim kurullarının bilgisi içinde, ilçe yönetim kurullarınca gerek duyulacak sayıda ilçe danışma toplantıları düzenlenir.
Danışma toplantılarının; toplanmaları, çalışmaları ve bu toplantılara katılacakların saptanması ile ilgili diğer hususlar yönetmelikle belirlenir. | |
| | | | TÜZÜK : DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KONGRELER VE KURULTAY | |
|
Sujets similaires | |
|
Sujets similaires | |
| |
| Permission de ce forum: | Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
| |
| |
| |