Sultâniyye Millî Devlet-i Fırkası
FGDGFDGD
Sultâniyye Millî Devlet-i Fırkası
FGDGFDGD
Sultâniyye Millî Devlet-i Fırkası
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Sultâniyye Millî Devlet-i Fırkası

إتحاد و ترق
 
AccueilAccueil  PortalliPortalli  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Rechercher
 
 

Résultats par :
 
Rechercher Recherche avancée
Derniers sujets
» klsfds
TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ Emptypar Mit Dim Mai 18, 2008 1:30 pm

» Ceza
TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ Emptypar Mit Ven Mai 16, 2008 9:20 pm

» TÜZÜK : DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KONGRELER VE KURULTAY
TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ Emptypar Mit Mer Fév 13, 2008 6:38 pm

» KURALLAR
TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ Emptypar Mit Mer Fév 13, 2008 5:04 pm

» TÜZÜK
TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ Emptypar Mit Mer Fév 13, 2008 5:03 pm

» TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ
TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ Emptypar Mit Mer Fév 13, 2008 2:40 pm

» TÜZÜK : İKİNCİ BÖLÜM ÜYELİK
TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ Emptypar Mit Mar Fév 12, 2008 11:07 pm

» TÜZÜK : BİRİNCİ BÖLÜM KURULUŞ VE İLKELER
TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ Emptypar Mit Mar Fév 12, 2008 10:52 pm

Marque-page social
Marque-page social reddit      

Conservez et partagez l'adresse de Sultâniyye Millî Devlet-i Fırkası sur votre site de social bookmarking
Anket
İttihat ve Terakki Fırkası Osmanlının Gururu Olabilicek mi?
 -Evet!
 -Hayir!
Sonuçları Gör
Forum
Fırka


 

 TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ

Aller en bas 
AuteurMessage
Mit
Forum Yöneticisi
Mit


Nombre de messages : 218
Date d'inscription : 12/10/2007

TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ Empty
MessageSujet: TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ   TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ EmptyMer Fév 13, 2008 2:35 pm

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ


PARTİ ÖRGÜTÜ

Madde-23

Parti örgütü;

A)Merkez organlarından,

B)Kasaba Örgütlerinden,


C)Divan ile belediye ve kasaba genel meclislerindeki parti gruplarından oluşu
r.


A) Merkez Organları şunlardır:

a) Kurultay,

b) Genel Başkan,


c) Parti Meclisi,


d) Merkez Yönetim Kurulu,

e) Yüksek Disiplin Kurulu,


B) Kasaba Örgütleri şunlardır:

a) Kasaba Kongresi,

b) Kasaba Başkanı ve Kasaba Yönetim Kurulu,

c) Kasaba Disiplin kurulu,

d) Eyalet Kongresi,

e) Eyalet Başkanı ve Eyalet Yönetim Kurulu,

f) Belde Başkanı ve Belde Yönetim Kurulu,


C) Parti Grupları şunlardır:

a) Divan Grubu,

b) Belediye Meclisleri Parti Grupları,

c) Kasaba Genel Meclisleri Parti Grupları.


ÖRGÜT YÖNETİM BİRİMLERİ


Madde-24


a) Belde Başkanı ve Belde Yönetim Kurulu,

b) Eyalet Başkanı ve İlçe Yönetim Kurulu,

c) Kasaba Başkanı ve Kasaba Yönetim Kurulu,

d) Genel Başkan ve Merkez Yönetim Kurulu örgüt yönetim birimleridir.


Örgüt yönetim birimleri, kendilerine bağlı olarak çalışmak üzere; Tüzükte belirlenen ya da gerekli görüldüğünde, yönetmeliklerle öngörülen çalışma grupları ve sorumluluk alanları oluşturabilir.

Madde-25

MUHTARLIK BÖLGESİ GÖREVLİLERİ ÇALIŞMA GRUBU

Madde-26

Muhtarlık bölgelerinde, "Muhtarlık Bölgesi Görevlileri Çalışma Grubu" oluşturulur. Muhtarlık bölgesi görevlileri çalışma grubu, bağlı bulunduğu Eyalet yönetim kurulunun sorumluluğu altında çalışır.

Muhtarlık bölgesi görevlileri çalışma grubunun çalışma esasları ve diğer hususlar yönetmelikle belirlenir.

BELDE ÖRGÜTÜ

Madde 27- Kasaba ve eyalet merkezleri dışında belediye örgütü olan yerlerde belde örgütü kurulur. Belde örgütleri eyalet başkanlıklarına bağlıdır.
“Belde örgütü, belde başkanı ile (4-10) kişiden kurulan yönetim kurulundan oluşur”.

Belde başkanı ile belde yönetim kurulunun seçimi, çalışma yöntemleri, görev ve sorumlulukları ile yetkileri yönetmelikle düzenlenir.

EYALET BAŞKANI

Madde-28

Eyalet Başkanı, eyalet kongresince gizli oyla seçilir. Eyalet çevresinde partinin temsilcisidir. Eyalet yönetim kurulu’na, eyalet ve belde belediye meclisleri parti gruplarına başkanlık eder.

Eyalet başkanı; Eyalet yönetim kurulu’nun, eyalet çevresindeki belediye meclisleri parti gruplarının, eyalet düzeyinde kurulmuş çalışma gruplarının, belde başkanları ve belde yönetim kurullarının, muhtarlık bölgesi görevlileri çalışma gruplarının;

Tüzükte belirlenen ve üst kademelerce öngörülen görevleri başarıyla yerine getirmelerini, uyumlu ve verimli çalışmalarını sağlar. Bunun için Tüzük ve yönetmelik kuralları içinde gerekli girişimlerde bulunur.

Parti örgütü kamu kuruluşları, meslek odaları ve çeşitli kuruluşlarla, partili üyelerle ve kişilerle yazışma yapar ve ilişki kurar.

Belediye çalışmalarında etkinlik ve başarı sağlamak amacıyla, Eyalet Başkanı, eyalet çevresindeki partili belediye başkanları ile sürekli ilişki içinde olur.

İLÇE YÖNETİM KURULU

Madde 29-

Eyalet yönetim kurulu, eyalet başkanı ile,

a)Nüfusu 2.500’den az olan eyaletlerde 10 üyeden,

b)Nüfusu 5.000’i aşan ilçelerde 14 üyeden oluşur.


Eyalet yönetim kurulu üyeleri ile bu üyelerin yarısı kadar yedek üye eyalet kongresinde gizli oyla ve aldıkları oy sırasına göre seçilirler. Üyeliklerde boşalma olduğunda cinsiyet kotası gözetilerek yedek üyeler sıra ile göreve getirilir. İkinci dereceye kadar kan ve sıhri hısımlar ile karı – koca aynı kurulda bulunamaz. Birden çok kurulda üye olunamaz.

Eyalet yönetim kurulu, üyeleri arasından sekreter üye, sayman üye ile eğitim sekreterini, aksine karar alınmazsa, gizli oyla seçer. Kurul, üyelerinin üçte birinin yazılı önerisi üzerine bu görevlileri gizli oyla ve üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alınacak güvensizlik kararı ile görevden uzaklaştırabilir.

Eyalet başkanının yokluğunda eyalet sekreteri vekillik eder.

Eyalet yönetim kurulları, en az iki haftada bir, önceden belirlenmiş gün ve saatte çağrı yapılmaksızın olağan olarak toplanır. Ayrıca gerekli hallerde çağrılı olarak olağanüstü toplantı yapılır.

Birbirini izleyen üç toplantıya özürsüz katılmayan üyenin kurul üyeliği düşer.

Geçerli ve kabul edilebilir bir mazereti olmadan üst üste üç olağan toplantısını yapmayan eyalet başkanı ile eyalet yönetim kurulunun kasaba yönetim kurulunca veya Merkez Yönetim Kurulunca düşmüş sayılmasına karar verilebilir.

Eyalet yönetim kurulları, her iki ayda bir, ayın ilk toplantı gününde genişletilmiş olarak toplanır. Bu toplantıya ilgili Yönetmelikte belirtilen doğal üyeler katılır.

Doğal üyeler konuşabilir, ama oy kullanamazlar. Genişletilmiş toplantıda ülke ve yöre sorunları ile parti politikaları görüşülerek değerlendirmeler yapılır, öneriler geliştirilir.

EYALET YÖNETİM KURULU


Madde-30


Eyalet Yönetim Kurulu, eyalet çevresinde partinin başarısı ve amaçlarının gerçekleştirilmesi için yapılacak çalışmaları düzenlemekle ve yürütmekle yükümlüdür.

Bu amaçla;

A) Partinin ilkelerini, amaçlarını, Programını, politikalarını ve görüşlerini halka beğendirmek ve benimsetmek için çalışır. Bunlara ve partiye karşı yapılabilecek eleştirileri cevaplandırır.

B) Tüzük kurallarını, kongrelerin ve üst yönetim birimlerinin kararlarını uygular, vereceği görevleri yapar. Eyalet düzeyinde oluşturulan çalışma gruplarının, belde örgütlerinin, muhtarlık bölgesi görevlileri çalışma grupları ile, ilçe çevresindeki belediye meclisleri parti gruplarının çalışmalarını düzenler ve denetler.

C) Başka partilerin çalışmalarını izler.

D) Partinin üye sayısını ve yandaşlarını çoğaltmak için çalışmalar yapar. Asıl üyeler ve aday üyeler için düzenlenen eğitim çalışmalarını sürdürür, asıl ve aday üyelere görevler verir.

E) Bütün seçimlerde parti adaylarının kazanmasını sağlamak için gerekli çalışmaları yapar ve yaptırır. Seçim örgütlenmesini yapar. Seçim çalışmalarını denetler. Seçimlerle ilgili yasal görevleri zamanında ve eksiksiz yerine getirir.

F) Eyalet çevresindeki mahalle ve köylerin ekonomik, sosyal ve yöresel sorunlarını inceler. Bunların çözümüne yardımcı olur. Toplumsal amaçlı dernek ve kulüplerle, sendikalarla, yerel basınla ilişkileri sağlıklı tutar, onların sorunları ile ilgilenir. Çözümlerine katkı yapar. Bu kuruluşlarda görevli partilerle işbirliği yaparak, başarılı olmalarına yardımcı olur.

G) Eyaletdeki ekonomik, sosyal ve siyasal olaylarla ilgili bilgileri toplayıp değerlendirir ve üst yönetim birimlerine bildirir.

H) Üst yönetim biriminin bilgisi ile eyalet sınırları içinde siyasal, toplumsal ve kültürel nitelikte toplantılar düzenler.

I) Gerekli gördüğü konularda araştırma, inceleme ve değerlendirme yapmak üzere, uzmanların ve üyelerin katılacağı çalışmaları programlayarak gerçekleştirir.

J) Partinin gelir kaynaklarını geliştirmek ve arttırmak için çalışmalar yapar.

K) Kasaba yönetim kurulunun bilgisi ve onayı ile, eyalet ve çevresi içinde, parti çalışmalarını sürdürmek amacıyla bölge çalışma büroları açabilir.

EYALET YÖNETİMİNDE İŞ BÖLÜMÜ

Madde-31

A) Eyalet Sekreter Üyesi

Eyalet Sekreter Üyesi, üye yazım işlerini Tüzük ve yönetmelik hükümlerine uygun olarak yürütür. Partinin her türlü yazışma işlerinin yürütülmesini sağlar.

B) Eyalet Sayman Üyesi

Eyalet Sayman Üyesi, eyaletinin hesap işlerini yürütür. Gelir ve gider işlemlerinin zamanında ve yasalara uygun olarak yapılmasını sağlar. Partiye yeterli ve düzenli gelir sağlanmasına çalışır. Partinin demirbaşlarının ve malvarlığının korunmasını gözetir.

C) Eyalet Eğitim Sekreteri

a) Aday üyelikten başlamak üzere, Partinin ideolojisini, Program ve Tüzüğünü anlatır,

b) Bağlı olduğu il’le ve Genel Merkezle eşgüdüm içinde çalışarak, Parti içi eğitim programı ve projelerini hazırlar, uygulanmasını sağlar.

c) Bu çalışmalar için gerekli olan yazılı, sözlü ve görsel eğitim malzemelerini hazır bulundurur.


KASABA BAŞKANI

Madde-32

Kasaba başkanı, il kongresince gizli oyla seçilir. Kasaba çevresinde Partinin temsilcisidir.

Kasaba yönetim kurulu’na, Kasaba ya da Büyükşehir Belediye Meclisi Parti Grubuna, Kasaba Genel Meclisi Parti Grubuna başkanlık eder.

Kasaba Başkanı;

Kasaba yönetim kurulunun, eyalet yönetim kurulunun, kasaba ya da Büyükşehir Belediye Meclisi Parti Grubunun, Kasaba Genel Meclisi Parti Grubunun, kasaba düzeyinde kurulmuş çalışma gruplarının; Tüzükle belirlenen ve üst kademelerce öngörülen görevleri, başarı ile yerine getirmelerini, uyumlu ve verimli çalışmalarını sağlar. Bunun için Tüzük kuralları içinde gerekli girişimlerde bulunur.

Parti örgütü, kamu kuruluşları, meslek odaları ve toplumsal amaçlı çeşitli kuruluşlarla, basın ve yayın organlarıyla, partili üyelerle ve kişilerle yazışma yapar ve ilişki kurar.

Belediye çalışmalarında etkinlik ve başarı sağlamak amacıyla Kasaba Başkanı, partili belediye başkanı ile sürekli ilişki içinde olur.

Kasaba Başkanı, kasaba çevresindeki Kasaba Genel Meclisi Parti Grubunu, Belediye Meclisleri Parti Gruplarını ve Partili Belediye Başkanlarını, çalışmaları yönlendirmek değerlendirmek ve eşgüdüm sağlamak amacıyla ayrı ayrı veya birlikte toplantılara çağrılabilir.

İL YÖNETİM KURULU

Madde 33- Eyalet yönetim kurulu, kasaba başkanı ile,

a)Nüfusu 10.000’a kadar olan illerde 14 üyeden,

b) Nüfusu 15.000’u aşan illerde 20 üyeden kurulur.


Kasaba yönetim kurulu üyeleri ile bu üyelerin yarısı kadar yedek üye kasaba kongresinde gizli oyla ve aldıkları oy sırasına göre seçilirler. Üyeliklerde boşalma olduğunda cinsiyet kotası gözetilerek yedek üyeler sıra ile göreve getirilir. İkinci dereceye kadar kan ve sıhri hısımlar ile karı – koca aynı kurulda bulunamazlar. Birden çok kurulda üye olunamaz.

Kasaba yönetim kurulu, üyeleri arasından il sekreter üyesi, sayman üye ve kasaba eğitim sekreterini, aksine karar alınmazsa, gizli oyla seçer. Kurul, üyelerinin üçte birinin yazılı önerisi üzerine bu görevlileri gizli oyla ve üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alınacak güvensizlik kararı ile görevden uzaklaştırabilir.

Kasaba başkanının yokluğunda kasaba sekreteri vekillik eder.

Kasaba yönetim kurulları en az iki haftada bir, önceden belirlenmiş gün ve saatte çağrı yapılmaksızın olağan olarak toplanır. Gerekli hallerde çağrılı olarak olağanüstü toplantı da yapılır.

Birbirini izleyen üç olağan toplantıya özürsüz olarak katılmayan üyenin kurul üyeliği düşer.

Geçerli ve kabul edilebilir bir mazereti olmadan üst üste üç olağan toplantısını yapmayan kasaba başkanı ile kasaba yönetim kurulunun düşmüş sayılmasına Merkez Yönetim Kurulunca karar verilebilir.

Kasaba yönetim kurulları her iki ayda bir, ayın ilk toplantı gününde genişletilmiş olarak toplanır. Bu toplantıya yönetmelikte belirlenen doğal üyeler de katılır.

Doğal üyeler konuşabilir, ama oy kullanamazlar. Genişletilmiş toplantıda ülke ve yöre sorunları ile parti politikaları görüşülerek değerlendirmeler yapılır, öneriler geliştirilir.


Dernière édition par le Mer Fév 13, 2008 5:45 pm, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
https://smdf.forum-actif.net
Mit
Forum Yöneticisi
Mit


Nombre de messages : 218
Date d'inscription : 12/10/2007

TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ Empty
MessageSujet: Re: TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ   TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ EmptyMer Fév 13, 2008 2:37 pm

KASABA YÖNETİM KURULUNUN GÖREVLERİ

Madde-34

Kasaba yönetim kurulu, kasaba çevresinde partinin başarısı ve amaçlarının
gerçekleştirilmesi için yapılacak çalışmaları düzenlemekle ve
yürütmekle yükümlüdür.

Bu amaçla;


A)Partinin ilkelerini, amaçlarını, Programını, politikalarını ve
görüşlerini halka beğendirmek ve benimsetmek için çalışır. Bunlara ve
partiye karşı yapılabilecek eleştirileri cevaplandırır.

B)Tüzük kurallarını, kongrelerin ve üst yönetim birimlerinin kararlarını
uygular, kasaba düzeyinde oluşturulan çalışma gruplarının, eyalet
örgütlerinin, Kasaba ya da Büyükşehir Belediye Meclisi Parti Grubunun ve Kasaba Genel Meclisi Parti Grubunun çalışmalarını düzenler ve denetler.

C)Başka partilerin çalışmalarını izler.

D)Kasaba düzeyinde ve eyaletlerde sürdürülecek eğitim çalışmalarını programlayarak gerçekleştirir ve denetler.

E)Bütün seçimlerde, parti adaylarının kazanmasını sağlamak için, kasaba
düzeyinde ve eyaletlerde gerekli çalışmaları yapar ve yaptırır. Seçim
çalışmalarını denetler. Seçimlerle ilgili yasal görevlerini zamanında
ve eksiksiz yerine getirir.

F)Kasaba çevresinin genel anlamdaki ekonomik, sosyal ve yöresel sorunlarını inceler. Bunların çözümüne yardımcı olur. Toplumsal amaçlı dernek ve kulüplerle, sendikalarla, yerel ve genel basınla ilişkileri sağlıklı tutar. Onların sorunları ile ilgilenir. Çözümlerine katkı yapar. Bu kuruluşlarda görevli partililerle işbirliği yaparak başarılı olmalarına yardımcı olur.

G)Kasaba çevresindeki ekonomik, sosyal ve siyasal olaylarla ilgili
bilgileri toplayıp değerlendirir ve üst yönetim birimlerine bildirir.

H)Üst yönetim biriminin bilgisi ile kasaba çevresinde uygun yerlerde;
siyasal, toplumsal ve kültürel nitelikte toplantılar düzenler.

I)Gerekli gördüğü konularda; araştırma, inceleme ve değerlendirme
yapmak üzere, uzmanların ve üyelerin katılacağı çalışmalar
programlayarak gerçekleştirir.

J)Partinin gelir kaynaklarını genişletmek ve artırmak için çalışmalar yapar.

KASABA YÖNETİMİNDE İŞ BÖLÜMÜ

Madde-35


A) Kasaba Sekreter Üyesi

Kasaba Sekreter Üyesi eyaletlerdeki üye yazım işlerini izler ve denetler,
partinin her türlü yazışma işlerinin yürütülmesini sağlar.

B) Kasaba Sayman Üyesi

Kasaba sayman üyesi, ilin hesap işlerini yürütür. Gelir ve gider işlemlerinin zamanında ve yasalara uygun olarak yapılmasını sağlar.

Eyalet sayman üyelerinin çalışmalarını izler, denetler ve gerekli uyarıları yapar.

Partiye yeterli ve düzenli gelir sağlanmasına çalışır.

Partinin demirbaşlarının ve malvarlığının korunmasını gözetir.

C) Kasaba Eğitim Sekreteri

a)Eyaletlerdeki, parti içi eğitim çalışma programlarının hazırlanmasında eyalet eğitim sekreterlerine yardımcı olur.

b)Genel Merkezle eyaletler arasındaki iletişim ve eşgüdümü sağlar.


GENEL BAŞKAN

Madde-36


Genel Başkan, kurultayca gizli oyla ve üye tam sayısının salt çoğunluğuyla seçilir. İlk iki oylamada sonuç alınamaz ise, üçüncü oylamada en çok oy alan aday seçilir.

Partiyi Genel Başkan temsil eder.

Genel Başkan, disiplin kurulları dışında, bütün parti örgütünün başkanıdır.

Genel Başkan, partiyi bağlayıcı demeçler vermeye ve bildiriler yayınlamaya
yetkilidir. Genel Başkan bu yetkisini görevlendireceği kimselere de
kullandırabilir.

Her kademedeki parti yönetim birimlerini, kurulları, organları ve görevlileri, birlikte ya da ayrı ayrı toplantıya çağırabilir.

Parti görevlerinin ve çalışmalarının gerektirdiği önlemleri alır.

Yetkili organlarca verilen kararların ilgililerce uygulanmasını denetler.

Parti örgütüne ve ilgililere gerekli gördüğü bildirimleri yapar.

Genel merkez organları ile partinin Divan Grubunun uyumlu çalışmasını gözetir.

Genel Başkan, yokluğunda kendisine vekillik etmek üzere, Genel Başkan
Yardımcılarından birini görevlendirir. Genel Başkan Vekili, vekillik ettiği sürede Genel Başkanın yetkilerini kullanır.

PARTİ MECLİSİ

Madde-37

Parti Meclisi, Genel Başkan ile Kurultayca gizli oyla seçilmiş (50) üyeden oluşur.

Aldıkları oy sayısına ve sırasına göre Parti Meclisinin (10) yedek üyesi belirlenir.

Parti Meclisinde boşalma olursa, sırasıyla yedeklerden tamamlanır.

Parti Meclisi en geç iki ayda bir, Genel Başkanın çağrısı üzerine ve Genel Başkanın başkanlığında toplanır.

Toplantının gündemi ve çağrıyla görüşülecek raporlar ve tasarılar üç gün önce üyelere gönderilir.

Genel Başkanın gerek görmesi halinde ya da (15) Parti Meclisi üyesinin
gerekçe ve gündem belirleyerek yazılı istemde bulunması durumunda Parti
Meclisi Genel Başkan tarafından olağanüstü toplantıya çağırılır.

Genel Başkan Parti Meclisi üyelerine geçici veya sürekli görevler verebilir.
Birbirini izleyen üç olağan toplantıya özürsüz olarak katılmayan parti meclisi
üyesinin üyeliğinin gizli oyla ve üye tamsayısının salt çoğunluğu ile
düşürülmesine karar verilebilir.

Parti Meclisi toplantılarına, Partinin Divan Grubu Başkan Vekilleri ve Grup Yönetim Kurulu üyeleri de katılabilir, önerilerde bulunabilir, ancak oy kullanamazlar.
Parti Meclisinin toplantı kuralları ve çalışma yöntemleri yönetmelikle belirlenir.

PARTİ MECLİSİ’NİN GÖREVLERİ

Madde-38

Parti Meclisi, Kurultay’dan sonra partinin en yüksek karar organıdır.

Parti Meclisi;


A)Parti Programı, kurultay kararları ve seçim bildirgeleri doğrultusunda iç ve dış gelişmelerle ilgili politika ve strateji kararları alır.

B)Parti Programını, kurultay kararlarını ve seçim bildirgelerini topluma benimsetmek için gerekli çalışmaları yapar, önlemleri alır ve direktifleri verir.

C)Merkez Yönetim Kurulu’nca hazırlanan çalışma raporunu ve kesin hesabı inceleyip karara bağlayarak kurultaya sunar. Yıllık bütçeyi ve bilançoyu onaylar.

D)Merkez Yönetim Kurulu’nca hazırlanan kurultay gündemleri ile seçim bildirgelerini inceleyip karara bağlar.

E)Yasa ve tüzük kuralları uyarınca Merkez Yönetim Kurulu’nun hazırladığı yönetmelikleri inceleyip karara bağlar.

F)Merkez Yönetim Kurulu’nun ve Parti Meclisi üyelerinin ve parti kurulunun sunduğu raporları önerileri, karar tasarılarını görüşüp karara bağlar.

G)Hükümet kurma, hükümete katılma, hükümetten çekilme konularında karar verir. Bu konuların görüşüldüğü Parti Meclisi toplantısına, Divan Grup Başkanvekilleri ve Grup Yönetim Kurulu üyeleri katılır ve oy kullanırlar.

H)Seçimlere katılıp katılmama ve seçimlerde yasa ve tüzük kurallarına göre aday saptama yöntemini belirleyen kararları alır; kontenjan adaylarını ve merkez yoklaması yoluyla belirlenmesi gereken adayları belirler.

I)Uluslararası kuruluşlara üyelik kararı verebilir. Ancak bu kararın verilip
duyurulmasından sonra geçen bir ay içinde, kurultay üyelerinin beşte
birinden yazılı istek gelirse konu kurultayın olağan toplantısında veya
ivedi durumlarda, olağanüstü toplantısında karara bağlanır. Bir ay içinde böyle bir istek gelmemişse karar kesinlik kazanır.

J)Genel Başkanın veya Merkez Yönetim Kurulu’nun önerisi üzerine disiplin cezalarının bağışlanmasını karara bağlar.

K)Genel Başkan dışında 10 üyeden oluşan Merkez Yönetim Kurulu’nu gizli oyla seçer.

L)Merkez Yönetim Kurulu üyeleri arasından, Genel Sekreteri ve Genel
Saymanı gizli oyla ve üye tam sayısının salt çoğunluğuyla seçer.

M)En az 10 üyenin güvensizlik önergesi vermesi durumunda Merkez Yönetim Kurulu’nu üye tam sayısının salt çoğunluğunun oyu ile gizli oyla
görevden alabilir.

MERKEZ YÖNETİM KURULU


Madde-39

Merkez Yönetim Kurulu, Genel Başkan ile Parti Meclisinden gizli oyla seçilen 10 üyeden oluşur.

Genel Başkan, Merkez Yönetim Kurulu’nun başkanıdır. Bulunmadığı
hallerde kendisine vekillik etmek üzere Genel Başkan Yardımcılarından
birini görevlendirir.

Genel Başkan, Merkez Yönetim Kurulu üyeleri arasından uygun gördüğü sayıda Genel Başkan Yardımcısı seçer ve görevlendirir.

Genel Sekreter, Genel Başkanın onayı ile Merkez Yönetim Kurulu üyeleri
arasından Genel Sekreter Yardımcılarını seçer ve görevlendirir.

Genel Başkan, diğer Merkez Yönetim Kurulu üyelerine geçici veya sürekli görevler tanımlayarak verebilir.

Genel Başkan Yardımcıları, görev alanlarına giren konularda Genel Başkanı temsil eder. Merkez Yönetim Kurulu üyeleri, partililer ve uzmanlardan oluşan genel merkez çalışma grupları oluşturabilir. Çalışmaları ile ilgili olarak parti örgütünün her kademesi ile iletişim sağlar, örgüt birimlerine görev verir.

Genel Sekreterlik parti örgütünün başvurma ve haberleşme yeridir.

Genel Sekreter ve Yardımcıları, Merkez Yönetim Kurulu kararlarına uygun olarak örgütle ilgili çalışmalar yürütür.

Genel Sekreter, Genel Başkanlık adına partiyi mahkemelerde, devlet
daireleri ve kuruluşlarında, özel ve tüzel kişilerle ilişkilerde temsil
eder.

Genel Sekreterin yokluğunda, Genel Başkanın onayı ile görevlendireceği bir Genel Sekreter Yardımcısı kendisine vekalet eder.

Genel Sayman, Partinin saymanlık işlerine bakar. Yıllık bütçeyi hazırlar. Yıl sonu bilançosunu ve kesin hesapları düzenler. İllerden ve ilçelerden gelen kesin hesapları, Genel Merkez kesin hesabı ile birleştirir ve Merkez Yönetim Kurulu’nun onayına sunar. Partinin gelirlerinin toplanmasında, harcamaların yapılmasında her aşamada yasa ve tüzük işlemlerine uygunluğu sağlar. Partinin demirbaşlarının ve malvarlığının korunmasını gözetir.

Merkez Yönetim Kurulu haftada bir gün belirli bir saatte çağrı yapılmaksızın toplanır. İvedi durumlarda Genel Başkanın çağrısı ile daha erken toplantı yapılabilir.

Üst üste üç olağan toplantıya özürsüz katılmayan üye, gizli oyla ve üye
tam sayısının salt çoğunluğu ile üyelikten düşürülebilir. Boşalan
üyelik için Parti Meclisi’nce yeniden seçim yapılır.

Genel Başkan gerek gördüğünde, Divan Grup Başkanvekillerini Merkez Yönetim Kurulu toplantısına çağırabilir. Grup başkanvekilleri söz alır, öneride
bulunabilir, oy kullanamazlar.

Genel Başkan Merkez Yönetim Kurulu ile Grup Yönetim Kurulu’nu ortak toplantıya çağırabilir. Ortak toplantılarda oylama yapılmaz. Ancak Genel Başkan gerek görürse eğilim yoklaması yapar; bu yoklama bağlayıcı sayılmaz. Merkez Yönetim Kurulu üyeleri Partinin diğer kurullarında görev alamazlar.

Genel Başkan, meslek kuruluşlarının partili başkanlarını ve Merkez Yönetim
Kurulu’nca kurulmuş çalışma gruplarının üyelerini ve uzmanları Merkez
Yönetim Kurulu’nun toplantılarına davet edebilir.


Dernière édition par le Mer Fév 13, 2008 5:58 pm, édité 2 fois
Revenir en haut Aller en bas
https://smdf.forum-actif.net
Mit
Forum Yöneticisi
Mit


Nombre de messages : 218
Date d'inscription : 12/10/2007

TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ Empty
MessageSujet: Re: TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ   TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ EmptyMer Fév 13, 2008 2:40 pm

MERKEZ YÖNETİM KURULU’NUN GÖREVLERİ

Madde-40

Merkez Yönetim Kurulu, en üst yönetim organıdır.

Merkez Yönetim Kurulu;


A)Kurultayın, Parti Meclisi’nin kararlarını uygular. Partinin programını, ilkelerini, amaçlarını duyurmak, yaymak, benimsetmek, partiyi seçimlere hazır bulundurmak ve seçimleri kazanarak iktidar olmak için her türlü girişimi yapar, önlemleri ve kararları alır.

B)Parti örgütünü yönetir, çalışmaları yönlendirir, örgütle sürekli iletişim ve işbirliği sağlar, örgütün sorunlarını çözer ve örgütün yaptığı önerileri inceler, gerekenleri karara bağlar. Parti örgütünün yasalara, Tüzük ve yönetmeliklere uygun çalışmasını izler, denetler ve
sağlar.

C)Partinin hukuki varlığını korur. Bunun için yasalara ve Tüzüğe uygun bütün kararları alır. Partinin yasal davranış ve uygulama içinde olmasına özen gösterir.

D)Kurultayı, olağan veya olağanüstü toplantıları yasalara ve Tüzüğe uygun şekilde hazırlar, gününü, gündemini, yerini belirler. Parti Meclisi’nin oyuna sunar.

E)Parti Programı, kurultay kararları ve seçim bildirgesi çerçevesinde
Partinin politikasını, stratejisini ve seçim bildirgelerini hazırlayıp Parti Meclisi’nin onayına sunar. Bunların toplumda anlaşılıp benimsenmesi için gereken çalışmayı yapar.

F)Partinin hükümetle, başka partilerle ilişkilerini düzenler ve bu konuda gereken kararları alır.

G)Toplumsal amaçlı dernek ve kulüpler, demokratik kitle örgütleri,
sendikalar, meslek odaları ve benzeri kuruluşlarla ilişkileri düzenler.

H)Partinin kurduğu ya da katıldığı hükümetin programı ile ilgili görüşlerini belirler, Parti Meclisi’ne sunar.

I)Başka partilerden gelen katılma, işbirliği veya birleşme konularında belirlediği görüşlerini Parti Meclisi’ne sunar.

J)Araştırma, yayın, parti içi eğitim çalışmalarını düzenler ve yürütür.
Eğitim konularını saptar, eğitim konusunda yararlanılacak bilgi, belge
ve kaynakları hazırlar.

K)Çalışma raporunu hazırlar, Kurultaya
sunulmak üzere Parti Meclisi’nin onayına sunar. Kurultayda görüşülecek
karar tasarılarını ve önerilerini hazırlar, Parti Meclisi’ne sunar.

L)Yıllık bütçeyi hazırlar. Parti Meclisi’nin onayına sunar ve uygular.
Parti kesin hesabını hazırlayıp onay için Parti Meclisi’ne sunar.
Süresi içinde Genel Başkan adına Kadi ve Savci'ya gönderir.

M)Partinin uluslararası ilişkilerini düzenler, çalışmaları yürütür.

N)Tüzüğün öngördüğü yönetmelikleri hazırlayıp, Parti Meclisi’ne sunar.
Onaylandıktan sonra uygular, örgütte uygulanmasını izler ve denetler.

O)Yasa ve Tüzük kurallarına uygun çalışmayan örgüt birimi görevlilerini
görevlerinden alır, geçici kurullar atar, süresi içinde olağanüstü
kongrelerini yapmalarını sağlar.

Ö)Muhtarlık bölgesi çalışma grubu sorumluları ve temsilci seçimlerinin, belde başkanı ve belde meclisi seçimlerinin, eyalet ve kasaba kongrelerinin belirlenen zamanda ve sürelerde Tüzüğe ve yönetmeliğe uygun yapılmasını izler, denetler ve sağlar.

P)Partinin amaçlarına uygun olarak, taşınır ve taşınmaz
mal ile taşıt araçları alır, kullanır, işletir veya satar. Taşınmaz
malların satışı için Parti Meclisi’nden yetki alır.

R)Partililerin, Tüzüğün dördüncü maddesindeki siyasal yaşam anlayışı ve
beşinci maddesindeki çalışma ilkeleri çerçevesinde özveri ve hoşgörü
içinde ülke ve toplum yararına hizmet etmelerini izler, denetler ve
sağlar.

S)Parti gelirlerini arttırmak amacı ile her türlü önlemi alır, gelir makbuzları bastırır, örgüte gönderir.

Ş)Disiplin cezalarının bağışlanması istemleri ile ilgili dosyaları hazırlar ve Parti Meclisi’nin onayına sunar.

T)Tüzüğün diğer maddelerinde Merkez Yönetim Kurulu’na verilen görevleri yerine getirir ve gerekli kararları alır.

U)Merkez Yönetim Kurulu, belli konuların incelenmesinde, izlenmesinde,
bilimsel çalışmaların yürütülmesinde, üyelerinden birini veya birkaçını
görevlendirebilir, bu amaçlarla komisyonlar kurabilir. Bu komisyonlarda
partili Divan üyelerini ve partilileri görevlendirebilir.

V)Merkez Yönetim Kurulu’nun çalışma ilkeleri ve yönetim esasları yönetmelikle düzenlenir.


YAN KOLLAR, YAN KURULUŞLAR, YURTDIŞI TEMSİLCİLİKLERİ, ÇALIŞMA GRUPLARI, BİLİM, YÖNETİM VE KÜLTÜR PLATFORMU

Madde 41-
Kasaba, eyalet ve gerek görülen beldelerde partili kadın üyelerden “Kadın
Kolları” yla diğer yan kuruluşlar kurulur.

Merkez Yönetim Kurulu kararı ile Avrupa Ülkeleri üyesi devletler ile İsviçre, Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya’da, İtalya, Yunanistan, Bulgaristan, Romanya'da yurt disi temsilcileri kurulabilir.

Genel Merkezde, kasaba ve eyalet yönetim birimlerinde, çeşitli sorunlarla ilgili çalışma gurupları ve ayrıca Genel Başkanın önerisi ile Bilim, Yönetim ve Kültür Platformu kurulur.

Yan kolların, yan kuruluşların, yurtdışı temsilciliklerinin çalışma
gruplarının, Bilim, Yönetim ve Kültür Platformunun kuruluşları, amaçları, görevleri, çalışma yöntemleri, Genel Merkezle ilişkileri ve denetimleri yönetmeliklerle düzenlenir.

GÖREVİN BOŞALMASI

Madde-42

Parti örgütünde bir görevlinin kendi isteği ile görevinden ayrılması ya
da değişik nedenlerle görevin boşalması durumunda yeni görevli
aşağıdaki biçimde belirlenir.

A)Genel Başkanlık boşaldığında Parti Meclisi yeni Genel Başkanı seçmek için kurultayı en geç (14) gün içinde toplantıya çağırır. Bu süre içinde Genel Başkanlık görevleri, Parti Meclisi’nde belirlenen Genel Başkan Yardımcısı tarafından yürütülür.

B)Parti Meclisi’nde boşalan üyelikler sırasıyla yedekler ile doldurulur. Parti Meclisi’ne bütün yedek üyeler çağrıldıktan sonra, üye sayısı otuzun altına düştüğünde, Parti Meclisi için seçim yapılmak üzere Genel Başkan (14) gün içinde, Kurultayı toplantıya çağırır.

C)Merkez Yönetim Kurulu’nda boşalma olduğunda, Parti Meclisi’nin olağan toplantısında yeni üye seçimi yapılır.

D)Kasaba ve eyalet başkanlığı boşaldığında; olağan kongreye kadar görev
yapmak üzere yenisi, kasaba ve eyalet yönetim kurulu üyeleri veya partililer arasından, kasaba ve eyalet yönetim kurulunun üye tam sayısının salt çoğunluğuyla ve geciktirilmeden seçilir. “Bu maddenin E bendinde
gösterilen durumlarda, Merkez Yönetim Kurulu, kasaba ve eyalet başkanını
seçer ve geçici kuruldaki boş üyelikleri doldurur.”

E) “Kasaba ve eyalet yönetim kurulu üyeliklerinde boşalma olduğunda, yedekleri ile doldurulur. Bütün yedeklerin çağrılmasından sonra kurul üyelerinin sayısı, üye tam sayısının yarısının altına inerse ya da asıl
üyeliklerde yarıdan fazla boşalma olması halinde kurul düşmüş sayılır.
Bu hallerde Merkez Yönetim Kurulu, doğrudan ya da kasaba yönetim kurulunu görevlendirerek, gelecek olağan kongreye kadar görev yapmak üzere, gecikmeden, yeni bir yönetim kurulu oluşturur. Bu durumda da Tüzüğün 48/j bendinde düzenlenen cinsiyet kotası uygulanır.

F)Beldelerde ve muhtarlık bölgesinde meydana gelen görev boşluklarının
doldurulması ile ilgili hususlar yönetmelikle düzenlenir.


GÖREVDEN ALMA

Madde-43


A)Yasa, Tüzük ve Yönetmeliklere göre belli sürelerde yapılması gereken
işleri yapmayan veya partinin siyasal ilkeleriyle, doğrultusuyla, yaşam
anlayışı ile ve çalışma kurallarıyla bağdaşmaz tutum ve davranış içine
giren; kasaba, Eyalet, belde başkanı ve kasaba, eyalet, belde yönetim kurullarının üyeleri, bağlı oldukları üst yönetim birimi tarafından gerekçeli
kararla görevden alınır, gerekçeli karar (5) gün içinde üst yönetim
birimine gönderilir.

B)Yasaların, Tüzüğün, yönetmeliklerin yüklediği veya üst yönetim birimlerinin verdiği görevi yapmayan, parti çalışmalarını aksatan, üst yönetim birimlerinin ve disiplin kurullarının süreli yazılarını zamanında yanıtlamayan, kasaba, eyalet, belde başkanları ile kasaba, eyalet ve belde yönetimleri, üst yönetim birimince yazı ile uyarılır. Uyarıda verilecek olan en az (10) günlük süre içinde, uyarı gereklerini yerine getirmeyenler, üst yönetim birimi tarafından gerekçeli kararla görevden alınırlar. Gerekçeli karar (5) gün içinde üst yönetim birimine gönderilir. Seçim döneminde bu durumlar için (A) bendi uygulanır.

C)Merkez Yönetim Kurulu, yukarıda sayılan nedenlerle parti yararı açısından ivedi durumlarda, her organ biriminin başkan ve yönetim kurullarını, gerek görürse bir üst yönetimbiriminin görüşünü de alarak ve bilgi vererek görevden alabilir.

D)A, B, C bentlerindeki görevden alma kararı, Siyasi Partiler Kanunu’nun 102. maddesinin 2. bendinde gösterilen haller dışında, yetkili kurulların
üye tam sayısının üçte iki çoğunluğu ile ve gizli oyla alınır.


E)A ve B bentlerindeki yetkinin kullanılması sonucu, görevden alınanlar,
gerekçeli kararın tebliğinden başlayarak (5) iş günü içinde üst yönetim
birimine itiraz edebilirler. Üst yönetim biriminin (15) gün içinde
vereceği karar kesindir. İtirazda bulunmuş olmak, görevi bırakmayı ve
devretmeyi geciktirme nedeni sayılmaz.

F)Merkez Yönetim Kurulu kararı ile görevden alınanlar, gerekçeli kararın tebliğinden başlayarak (5) gün içinde Parti Meclisi’ne itirazda bulunabilir. Parti Meclisinin ilk toplantısında itiraz incelenir ve karara bağlanır.

GÖREVDEN ALINANLARIN YERİNE SEÇİM

Madde-44

Üst yönetim birimince görevden alınan kasaba, eyalet başkanı ve kasaba, eyalet yönetimleri yerine, aşağıdaki biçimde yenileri seçilir:

A) Başkan görevden alınmışsa, kendi yönetim birimi yenisini seçerek görevlendirir.

B) Kasaba başkanı ve kasaba yönetim kurulu birlikte veya yalnız kasaba yönetim kurulu görevden alınmışsa Merkez Yönetim Kurulu, başkan dahil (7)
kişilik bir geçici kurul atar. Kasaba geçici kurulu (25) gün içinde seçimleri yapmak üzere olağanüstü il kongresini toplar.

C) Eyalet başkanı ve eyalet yönetim kurulu birlikte veya yalnız eyalet yönetim kurulu görevden alınmışsa kasaba yönetim kurulu, başkan dahil (5) kişilik bir geçici kurul atar. Eyalet geçici kurulu, (30) gün içinde seçimleri yapmak üzere olağanüstü eyalet kongresini toplar.

D) Olağanüstü kongrede, üst yönetim biriminin görevden alma nedenlerini saptayan raporu okunur. Görevden alınanların ve görevden alan üst yönetim biriminin temsilcileri, dilerlerse açıklama yapabilirler. Bu
açıklamalardan sonra görüşme açılmaz; seçim yapıl
ır.

Yukarıdaki A, B, C, fıkraları uyarınca seçilen başkan ve yönetim kurulu üyeleri görevden alınanların süresini tamamlar.

PARTİ DENETMENLERİ

Madde-45

Merkez Yönetim Kurulu, örgütle ilgili görevlerinin yerine getirilmesine
yardımcı olmak üzere parti denetmenleri görevlendirir.
Parti denetmenlerinin çalışma yöntemleri, görev ve yetkileri yönetmelikle düzenlenir.
Revenir en haut Aller en bas
https://smdf.forum-actif.net
 
TÜZÜK : ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÖRGÜT VE YÖNETİM BİRİMLERİ
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Sultâniyye Millî Devlet-i Fırkası :: Bina Girişi :: Giriş :: İTF İÇ TÜZÜĞÜ VE KURALLARI :: İTF İÇ TÜZÜĞÜ-
Sauter vers: